Instagram ha anunciat l'arribada de Shopping a Espanya, una funcionalitat que permet als usuaris navegar per les marques i fer clic sobre els productes per a comprar-los o veure més informació sobre ells. Esta ferramenta arriba al nostre mercat un any després del seu llançament als Estats Units. Així mateix, la plataforma propietat de Facebook l'ha llançat ara en Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia, Canadà, Brasil i Austràlia.

 “Instagram és el lloc on els usuaris acudixen a la cerca d'inspiració i descobrixen i interactuen amb les marques de manera senzilla i intuïtiva. Amb Shopping anem més enllà en este procés de descobriment facilitant l'accés de tota la comunitat d'Instagram a un aparador inmersivo on explorar els distints productes de les marques”. Són paraules d'Irene Cano, directora general de Facebook i Instagram a Espanya, qui a més afig que “Instagram és el lloc on els usuaris es connecten amb les marques i acudixen a la cerca d'inspiració. Hem escoltat a la comunitat demanant-nos poder conéixer més sobre els productes que descobrixen en la plataforma. També hem escoltat a les marques transmetre'ns la seua necessitat fer arribar, de forma més convincent i útil, la informació sobre els seus productes als seus clients en el moment exacte en què estos s'interessen per les seues publicacions”.

Gràcies a Shopping, les marques poden ara a Espanya posar els seus productes a la venda per mitjà de funcions com les etiquetes o una pestanya ubicada en els seus propis perfils. Etiquetar un producte per a la seua adquisició requerix d'un procés igual de senzill que per a etiquetar a una persona en una publicació. En el cas dels usuaris de la xarxa, el sistema, a part de facilitar la compra, també els permet accedir a la informació del producte etiquetatge.

A més d'informar sobre el seu llançament al nostre país, la plataforma ha oferit una sèrie de consells a les marques que vullguen utilitzar Instagram Shopping:

- Crear una llista del menys nou publicacions de shopping en el compte d'Instagram d'empresa per a activar la pestanya Shop per a l'audiència.

- Etiquetar diversos productes per a ajudar a les audiències a explorar i descobrir els productes.

- Utilitzar Stories per a comunicar a l'audiència que ara pot comprar en les publicacions.

- Destacar diferents formats de Shopping –Les imatges pots ser etiquetades amb una imatge o un cavallets d'imatges-.

- Assegurar-se que cada etiqueta estiga damunt del producte correcte, perquè els usuaris sàpien a quin producte es referix cada etiqueta.

Font: MarketingNews.es